1 Aralık 2010 Çarşamba

mektup çeşitlemeleri - 5 (şikayet mektubu)



G. Rossini - Kedi düeti

************************



Efenim ben dünyaya gözümü büyük bir şehrin, orta halli insanlarının yaşadığı bir sokakta açmışım. Babam, bizleri anneme yerleştirdikten sonra ortadan kaybolmuş. Zavallı annem, bize musallat olan çevre apartman ahalisinin çocuklarından, kargalardan, martılardan, köpeklerden ve diğer kedilerden korumakla, aynı zamanda da bizi doyurmakla iştigal etmekteydi. Diğer kardeşlerimle etrafımızda neler olduğundan habersiz, bizi ısıtan güneş altında hoppidi, boppidi oynarken büyüdük. Etrafta bir kaç yardımsever insan vardı da, onların verdiği ev artığı yiyeceklerle de midemiz bayram yapıyordu. 

Ama bir velet vardı ki, onu anlatırken tüylerim diken diken oluyor. Bu 8-9 yaşlarındaki kız çocuğu sevecen davranışlarının altında, içinde büyüttüğü şeytan ruhuyla yaklaşır ve kulaklarımızdan, kuyruk ve bıyıklarımızdan çeker, bize olmadık eziyetler ederdi. En sonunda sokağa taşınan bir veteriner sayesinde bu kıza gereken ders verildi de biraz rahatladık vallahi ergen dönemimizde. Yoksa kardeşlerimle biz de ona hain bir plan hazırlama girişiminin eşiğindeydik.

Bu insanları anlamıyorum ben, göyya bize yemek vererek, ruhlarını temizlemeye çalışıyorlar. Ama yaptıkları eylemin iler tutar tarafı yok. Bu insanlar yiyecekleri bir naylon poşete koyup camlarından dışarı sokağın ortasına atıyorlar. Olacakları düşünebiliyor musunuz? İnsan ya da hayvan farketmez o nesnenin yere hızla düşmesiyle çıkardığı şlopfff sesinden kalp krizi geçirebilir... allah sizi inandırsın kaç tane öyle mefta olmuş arkadaşımızı sıralayabilirim. Ne o, bunun adı yemek yardımı... hay ben *^&?!/~> (kendi kendime sansür uyguladım) ama haksız mıyım allaseniz, elinizi vicdanınıza koyun da söyleyin, insan bir kabın içinde şunu servis etse ölür mü yani?!?!

Ayrıca bizim sokakta bir kadın var, sağolsun bize hep şu kocaman algida dondurma kaplarında (ah canım nasıl da çekiyor ama kim verir bize dondurma pööhh) su koydu kaç kere sokağa. Ama n' oldu biliyor musunuz? Şu yeni türeyen, kendilerine göre bir el arabasına takılmış çuvallara tüm plastik, teneke, kağıt vs şeyleri dolduran insacıklar bizim için bırakılmış kaplara göz diktiler. Her seferinde ortadan yok oldu kaplar. Bizim kaplara uzanan o elleri ısırmayı hep içimizden geçirdik arkadaşlarla ama o insancıklar bizden daha ihtiyaç sahipleri diye bıraktık peşlerini. Yoksa çok arkadaşım koyverdi kokularını onların çuvallarına.

Ah ah saymakla bitmez ki sıkıntılar... hangi birini anlatayım. Şöyle sokakta kendine bir yer bulmuşsundur ve güneşe sırtını verip uzanmış, mayışmışsındır. Aniden birileri hoplar yanında "BÖÖÖÖÖH" diye.  Ne bu şimdi yani??! sorarım, noldu da böh yaptın, ben seni bir korkutucam o zaman görücen anyayı konyayı...

Allahtan trafik yok bizim sokakta, ah bir de o deli şoförlerle, korna sesleriyle uğraşamazdım. Biraraya geldiğimizde arkadaşlar anlatıyor, kaç tane arabanın lastiğinde tanıdıkların iç organlarına rastlamışlar...Onlar koklarken sanki arabalarını yemişler gibi "piissst piistttt" diye bağırmıyorlar mı, bir güzel işeyip öyle terkediyoruz orayı diyorlardı. İyi de yapıyorlarmış. 

Şu dünyaya dört ayaklı geldik diye nedir bu bize reva görülen canım?! Yahu kardeşim yok mu bizim bir sendikamız? Bizi koruyan birileri, ne bileyim kanunlar felan yok mu? aaaaaa fenalık geldi valla bunlardan yahu !! Kendi aramızda yavaş yavaş örgütleniyoruz, ya biz de bir zamanlar "kuşlar" filmindeki gibi bir "kediler" filmi gerçekleştireceğiz ya da toptan buraları terkedeceğiz !

İşte o kadar !

Gereği için saygılarımızla,






{ಠ,ಠ}

|)__) 

-”-”-


13 yorum:

  1. Çok duyarlı bir yazı,acımasız,yaşamımızı renklendiren bu kedicikleri her zaman kollarım,öyle de olmalı,sitemizin civarındaki köpeciklere belediyeye haber verip aşı ve kısırlaştırma işini halletmelerinde yardımcı olduk şimdilerde çocuklarımız korkusuzca sevebiliyor onları..:))

    YanıtlaSil
  2. Bana bir koşu uğrar mısın?Kahve içerken ÖDÜLnü de alıver sevgili Momentos;))

    YanıtlaSil
  3. Bu mektubun kahramanının adı "Psikopet" miydi yoksa :))

    YanıtlaSil
  4. Şimdi sabah sabah şikayet mektubu okumak hiç içimden gelmedi Momentos, üzgünüm.. Az sonra arabama bineceğim ve İstanbul'a gideceğim.. Önce bir iş toplantısı arkasından ver elini Cozy Alışveriş merkezi.. Terasta bir kahve içerim belki.. Sonra Müşfik Kenter'in Orhan Veli dinletisi için bilet alacağım kardeşe ve kendime.. Momentos ve Nessuno ile buluşacağız ya haftaya cumartesi.. Hey, şahane!

    Şimdi Metin Üstündağ'dan bir alıntı yapmalıyım tam da buraya Momentos:

    ""Ben burada'yım.. bunu yazdım.. sen de varsın, okudun.. ne güsel.. eyoo!"

    Onun için bu şikayet mektubunu okumak istemedi canım Momentos, kusura bakmazsınız di mi:)

    YanıtlaSil
  5. CWRM :) zahmetler ettiniz efenim, ne gerek vardı ödüle mödüle... sizlerin yorumları bize en büyük ödüldür zati :))

    YanıtlaSil
  6. heheheheh Tomrukcan vallahi harika laflar üreyecek bu gidişle bizden... evet, bu kelimeyi görünce hemen MFÖ' nün şarkısını mırıldanmaya başladım.
    Teşekkürler, :))

    YanıtlaSil
  7. :) ilahi HayalKahvem, bu şikayet mektubu belki biraz güldürebilirdi sizi.. ama tabii ki iç sesini dinlemeli insan, en iyi o bilir zira di mi efenim... :)
    Terasta kahve içerken, kulaklarımızı çınlattırın.. cidden eyyyoooo diyorum ben de... sabah sabah coştum da doldum :)) eğer benim yeğenleri Taksim' e götürmeseydim, inanın orda konuşlanır her gelen bayana "Hayalkahvem siz misiniz?" diye sorardım, ciddiyim :)))

    İşlerinizde kolaylıklar,
    Sevgiler çokça...

    YanıtlaSil
  8. Sezer'in hakkını Sezer'e vermek lazım. Yazı mükemmel!

    Biletler tamam.. MİYAVV!

    YanıtlaSil
  9. hahahahahahahaha harikasınız HayalKahvem !!

    Biletlere OLEEYYYY miyavvvvvvvvvvvvvv :)))

    YanıtlaSil
  10. pisi pisi, var mı senin gibisi
    :)
    ;)

    YanıtlaSil
  11. Müge yok vallahi.. yok.. bak birazdan bir yayın yapacağım, sen bi de ordaki kedileri gör :))))

    YanıtlaSil
  12. :-) Canım arkadaşım yazını okuduktan sonra annemin kapısının önündeki kediler geldi. 2. kattaki kadının sözde çaktırmadan aşağı attığı yemek artıkları sebebiyle apartmanın girişindeki koku :-(((

    YanıtlaSil
  13. Kedisever mi, kedisavar mı bilinmez.. :) yaptın bir iyilik bari sonuna kadar yap di mi..
    ne iyi ettin geldin Lalehancığım :)

    YanıtlaSil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...